Benim İçin AoE

Hayatıma anlam ve değer katmış bir çok özel şeyim var. Tıpkı sizlerin de olduğu gibi benim de bu özel şeyler veya kişiler dışında bazı önemli değerlerim de var…

Artık klişe gibi gelebilir ama APPLE’a olan aşkım; evet benim için çok farklı bir anlamı var hayatımda. Fakat bir şey daha var ki, sanırım ölene kadar sevgisi bitmeyecek bir aşk bu. Ne marka aşkı ne ürün tutkusu ne de bir fanlık bu… Age Of Empires aşkı bu bahsetmeye çalıştığım şey.

Tıpkı APPLE’a olan bağlılığım gibi tarif edemediğim bir bağ bu. Yıllardır gizemini çözemediğim bir aşk bu. Age Of Empires bilgisayar kültürüyle yetişmiş herkesin hayatında değerli bir yer edinmiştir buna eminim. Ancak benim kalbimdeki yeri çok ayrı. Belki de Microsoft’a saygı duymamın en büyük nedeni de bu oyundur. Ne saatler ne günler geçirmişimdir başında, hesaplamaya kalksam hesaplayamam.

Şimdi geçmişi kafamda canlandırıyorum da Age Of Empires ile alakalı ne olaylar yaşamışım kesitler halinde gözümün önüne geliyorlar… Ebocuk sayesinde bu oyunla tanışmıştım. Bir gün elinde bir CD kabı ” Onur bu oyunu kesin oynamalıyız, mükemmel bir oyun bu… ” demişti bana. Tabi Ebocuk’un ailesi tarafından bilgisayar yasağı olduğu dönemdi bu oyunla tanışmam. Çünkü Ebocuk kendi evinde bilgisayarını kullanamıyor okul çıkışlarında bize gidip oynuyorduk. Henüz bana bilgisayar yasağı gelmemişti (:

Görsel

Oyunu yükledik (O zamanlar crack falan yoktu. Çünkü CD’ler orijinalin birebir kopyalanmış şekliydi. Kitapçıklı falan…) ve karşımıza o meşhur intro (biz o zamanlar demo derdik) çıktı. Tüylerimiz diken diken olmuştu. Ve işte o günden sonra evde, internet kafelerde, okulda kısacası gittiğimiz her yerde Age Of Empires bizim ana konumuz olmuştu Ebocuk ile.

Aslında, ” neden Age Of Empires benim için hala çok değerli ve anlamlı” sorusunun cevabı basit. Çünkü hayatıma o zamanlar renk kattı. Okulda derslerde ve teneffüslerde, evde bilgisayar başında, arkadaşlarımla buluştuğumda… Hayatımın her anında o oyundan bahseder olmuştum. Üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen halan ara sıra dandik PC’mi açar Age Of Empires 1 oynarım. Büyücü ” Wolooo woloo ” diye bağırır, köleler ” Uklama ” der, ben de neşeli bir şekilde onlara komutlar verir haritanın hükümdarı olmaya çalışırım.
Ve eminim ki daha bir çok yeni teknoloji, yeni strateji oyunları alıp başını gidecek fakat Age Of Empires’ın değerini hiç biri yakalayamayacak. En azından benim hayatımdaki anlamını ve değerini başka hiç bir oyun elde edemeyecek…

İmkanınız varsa, eğer oynamadıysanız, bir yerlerden temin edip Age Of Empires serisinin ilk oyununu açın oynayın. O yılların büyüsüne kapılın. Bir iki medeniyet yok edin, biraz vahşi hayvan avına çıkın… Ya da ne bileyim denizlerin hakîmi olun… Ama kesinlikle arşivinizde bu oyun olsun.

İyi eğlenceler.

Benim İçin AoE” için 2 yorum

  1. Çok güzel oyundu gerçekten yerini tutamaz hala hiç bir oyun benim içinde.

    Liked by 1 kişi

Lütfen bir cevap yazın.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close